پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:48 - 1396/04/12

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران مطرح کرد

استقبال تحصیلکرده‌ها از "استثمار" با ثبت نام در طرح کارورزی

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: ثبت نام تعداد بیشماری از فارغ التحصیلان بیکار در سامانه طرح کارورزی نشان از این دارد که این افراد جهت معاش خود حاضرند با مبلغ بسیار ناچیزی استثمار شوند.

به گزارش کارگرآنلاینف محمدرضا تاجیک، عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کشور در گفت وگو با  تسنیم، با انتقاد از طرح کارورزی و مهارت آموزی گفت : استثمار کارگران در نتیجه سوءاستفاده های بعضی از کارفرمایان در این طرح سبب نابرابری هرچه بیشتر در بازار کار میشود.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کشور گفت :ثبت نام تعداد بیشماری از فارغ التحصیلان بیکار در سامانه این طرح نشان از این دارد که این تعداد جهت معاش خود حاضرند با مبلغ بسیار ناچیزی استثمار شوند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت : با اجرای این طرح و  سوء استفاده های احتمالی امنیت شغلی کارگران به خطر می افتد و بعضی کارفرمایان سودجو با تعدیل کارگران شاغل و جذب افراد تحصیل کرده با قصد پایین آوردن قیمت تمام شده  و هزینه های تولید به نیت انباشت سرمایه ، تعداد بیشماری از کارگران بیکار می کنند و هزینه بیکاران این طرح را فقط صندوق تامین اجتماعی پرداخت می نماید.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی در سال های گذشته  با چالش نقدینگی روبرو بوده است این طرح بحران جدیدی را در صندوق تامین اجتماعی بوجود می آورد.

تاجیک افزود :  این طرح نمونه بروز شده ای از طرح استاد شاگردی می باشد و با توجه به شکست در طرح استاد شاگردی ، می بایست دولت با سه جانبه گرایی و بکار گیری از کارشناسان خبره نسبت به ارائه هرگونه طرحی اقدام میکرد ولی ظاهرا مدتهاست که سه جانبه گرایی در تدوین آیین نامه ها در وزارت کار به دست فراموشی سپرده شده است و تشکل های کارگری باید از طریق دیوان عدالت اداری شکایات خود را پیگیری نمایند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین